چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ |۲۹ صفر ۱۴۴۶ | Sep 4, 2024
حسینی بوشهری

حوزه/ نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: حاکمیت، هدایت‌گری و اسوه بودن امام سه ویژگی مهم برای جایگاه امامت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه سه‌شنبه در آیین مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر اظهار داشت: عده‌ای از فلاسفه بر این باورند که جامعه‌ای به سعادت و خوشبختی دست پیدا می کند که دارای قانون مترقی باشد و عده‌ای دیگر از فلاسفه معتقد هستند که وجود کارگزاران صالح تضمین کننده سعادت جامعه است.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر دو دیدگاه صحیح است و هیچ کدام به تنهایی تامین کننده سعادت نیست، افزود: پیامبر اکرم (ص) علاوه بر این دو دیدگاه مسئله سعادت را به‌ صورت سه‌ضلعی مطرح می‌کند.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) دو امانت گران‌بها نزد مردم گذاشت، ادامه داد: اولین امانت کتاب الله که مقصود همان قانون مرتقی است و دومین امانت عترت که همان کارگزاران صالح هستند و ضلع سوم نیز مردم می باشند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ممکن است در جامعه ای قانون مترقی و مجریان صالح باشند اما اگر جامعه خود را در اختیار این دو مهم قرار ندهند رنگ سعادت را به خود نمی بیند و به سمت گمراهی حرکت می کند.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: جامعه با تمسک به قرآن به عنوان قانون مترقی و همچنین تمسک به مجریان صالح دچار گمراهی نمی شود که این نشان از جایگاه مردم است.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه جامعه ای سعادتمند است که سه ضلع قانون، مجری صالح و اقبال مردم را داشته باشد، عنوان کرد: هر کجا مردم به صحنه آمده اند و در کنار قانون مترقی و مجریان صالح بودند؛ جامعه رنگ سعادت را به خود دیده است اما اگر مردم نسبت به قانون و مجریان صالح پشت کنند و بی تفاوت از کنار آن بگذرد هیچ گاه روی خوشبختی و سعادت را به خود نخواهند دید.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر در جامعه‌ای قانون مترقی(قرآن) و کارگزاران صالح وجود داشته باشند، اما مردم به سراغ آن نروند، نتیجه آن ۲۵ سال خانه‌نشینی امام علی علیه‌السلام می‌شود.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امامت سه نقش کلیدی دارد، گفت: حاکمیت، هدایت‌گری و اسوه بودن امام سه ویژگی مهم برای جایگاه امامت می باشد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان ادامه داد: اگر امام نقش اسوه بودن پیدا کرد می تواند هدایت‌گر و زمامداری باشد که جامعه را به سعادت و خوشبختی برساند و آنچه که مهم است جامعه نیز باید امام را در رفتار و سیره سرمشق قرار دهد.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: اگر کسی نسبت به امام خود معرفت نداشته باشد دچار گمراهی و مرگ جاهلیت می شود.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه زائر امام رضا(ع) ویژگی خاص خود را دارد، گفت: کسی که امام را پیشوای خود قرار داد باید به سیره و رفتار امام توجه و عمل نماید و تنها سوگواری کردن کافی نیست.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: زائر امام رضا(ع) باید نسبت به مشکل مردم دغدغه داشته باشد و برای گره گشایی تلاش کند زیرا همه امامان ما به دنبال حل مشکلات جامعه بودند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه امام رضا(ع) عالم آل محمد است، خاطرنشان کرد: مأمون از طریق پیشنهاد منصب قصد وارد کردن لطمه به امام و محبویت اهل بیت علیهم السلام را داشت تا به مردم بگوید که علی بن موسی الرضا(ع) از دنیا کناره گیری نکرده، بلکه بدان روی آورده و به خاطر طمع, خلافت را قبول کرده است, در حالی که امام دارای سیره عبادی بود و فضیلت باید به گونه ای باشد که دشمن نیز به آن اعتراف کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha